Sveikatos patarimai: grožiui ir gerai savijautai pavasarį

Doc. dr. Juozas Vasiliauskas
2015-03-07

Po ilgos žiemos mūsų organizmas dažnai išsenka, atsparumas ligoms sumažėja. Dėl saulės šviesos stygiaus organizme sumažėja vitamino D atsargos, todėl jaučiamės pavargę ir neturintys energijos. Organizmą išsekina netinkami gyvenimo įpročiai, ilgalaikis stresas, miego ir poilsio stoka, nejudrumas ir fizinio aktyvumo stoka. Neigiamos emocijos, persidirbimas, nuolatinis buvimas uždarose nevėdinamose patalpose, natūralios šviesos trūkumas – visa tai mes patiriame žiemos metu.

merz_spezialPavasaris – tai metas, kai organizmui labiausiai trūksta vitaminų, mineralų bei biologiškai aktyvių medžiagų. Didžiausias visų organizmui būtinų biologiškai aktyvių ir nepakeičiamų medžiagų kiekis randamas šviežiuose, natūraliuose produktuose. Tačiau, ilgiai sandėliuojant vaisius ir daržoves bei įvairiai juos apdorojant, veikliųjų medžiagų kiekis sumažėja. Be to, pasauliniai moksliniai tyrimai rodo, kad dėl šiuolaikinės intensyvios žemdirbystės metodų labai nuskurdo dirvos mineralinė sudėtis, todėl daržovėse, vaisiuose ir uogose sumažėjo svarbiausių biologiškai aktyvių medžiagų, kurių žmogaus organizmas nepasigamina ir reguliariai kiekvieną dieną privalo gauti su maistu, kiekis. Dėl šių priežasčių rekomenduojama papildomai vartoti maisto papildus – kompleksinius vitaminų, mineralų ir mikroelementų derinius. Jie būtini ne tik energijos gamybai, žvalumui, gyvybingumui palaikyti, imuninei sistemai sustiprinti, tačiau ir išsaugoti sveiką odą. Pavargusi oda, lūžinėjantys nagai bei pažeisti plaukai gali būti vertingų gyvybinių medžiagų stokos požymiai.

Pavasarį, po šaltojo žiemos sezono, mūsų oda atrodo sausa, išvarginta, papilkėjusi. Todėl šiuo metų laiku mūsų odai reikia ypatingos priežiūros. Pavasarį, kai oras itin permainingas, labai svarbu drėkinti ir apsaugoti odą. Vėjo nugairinta oda prasčiau aprūpinama krauju, todėl ji gali išsausėti ir imti šerpetoti. Vos pasirodžius pirmiesiems saulės spinduliams, labai svarbu naudoti dieninį kremą su UV filtru, nes saulės spinduliai – viena iš pagrindinių ankstyvo odos senėjimo priežasčių.

Naudingi patarimai kaip prižiūrėti odą:

  1. Kad oda greičiau įsisavintų visas gydomąsias ir kosmetines priemones, ją būtina kruopščiai valyti. Kasdien valykite odą specialiomis švelniomis valomosiomis priemonėmis, pašalindami per dieną susikaupusius nešvarumus, makiažo priemones.
  2. Jei žiemą naudojote maitinamąsias priemones, pavasarį labai svarbu odą drėkinti.
  3. Naudokite priemones su UV filtru, nes pavasariniai spinduliai labai aktyvūs ir gali greitai pažeisti mūsų neapsaugotą odą.
  4. Gerkite kuo daugiau vandens. Per dieną reikia išgerti bent 6–8 stiklines vandens. Tai padės atstatyti odos drėgmę. Drėgmės trūkumas skatina ankstyvą raukšlių atsiradimą.
  5. Venkite cukraus ir maisto, kuriame gausu greitai pasisavinimų angliavandenių (t. y. venkite aukšto glikeminio indekso maisto produktų). Padidėjęs cukraus kiekis kraujyje yra susijęs su senėjimo procesais.
  6. Jei oda po žiemos atrodo papilkėjusi, išsausėjusi, suglebusi, ją būtina pamaitinti. Rekomenduojama vartoti specialius odai skirtus vitaminų ir mineralų kompleksus, kuriuose yra visų odai gyvybiškai reikalingų medžiagų. Sveikai odai palaikyti ir nuo nepalankių aplinkos poveikių apsaugoti, svarbu pakankamas A ir C vitaminų, cinko, antioksidantų, vitamino D3 taip pat niacino, biotino, B grupės vitamino ir geležies kiekis.
  7. Jei norite pagerinti savo odos, plaukų ir nagų būklę, naudokite priemones, kurių sudėtyje yra vitaminų A, B, C ir E, geležies, L-cistino, beta karotino. Dėl A, C, E vitaminų poveikio odos ląstelės greičiau atsinaujina, oda atgauna savo spindesį ir gaivumą. L-cistinas, beta karotinas, B grupės vitaminai, vitaminas E naudingi ne tik odai, bet ir tiesiogiai įtakoja plaukų būklę – pagerina kraujotaką, sustiprina plaukų folikulus. Be to L-cistinas, biotinas, geležis stiprina nagus, skatina jų augimą. Teigiamas poveikis pastebimas pasirinktą preparatą pavartojus bent 2–3 mėnesius.

Be visų jau paminėtų priemonių reikėtų koreguoti ir savo gyvenimo įpročius: tinkamai išsimiegoti, pailsėti ir atsipalaiduoti; daugiau laiko praleisti gryname ore, ypač šviesiu paros metu (žalingai veikia užterštas mažai vėdinamų patalpų oras); daugiau judėti ir padidinti savo fizinį aktyvumą; vengti pervargimo, laikytis darbo ir poilsio režimo, išmokti pasipriešinti psichologiniams krūviams ir stresui, daugiau šypsotis ir juoktis. Tai padės jaustis žvaliems, energingiems, taigi – ir gražiems.

Visiems linkiu gražaus pavasario, kuo daugiau saulėtų, šiltų dienų, stiprios sveikatos!

Apie mus

Ramunėlės vaistinių tinklą sudaro ilgametę patirtį sukaupę vaistininkai provizoriai, išlaikę tradicinių vaistinių dvasią. Plačiau »

» Prisijunkite prie mūsų (1)

» Pasiūlykite mums patalpas.